Friday, April 15, 2011

Aku Tanpa PJJ

Hari ni pertama kali aku pergi kerja naik teksi setelah ketiadaan PJJ yang amat aku sayangi..kerana housemate a.ka ofismate aku balik kampung.


Bangun-bangun dari tido, terus bergegas bersiap. Yer la, kalau naik kereta, sukahati la nak pergi pukul berapa pun. Sedar diri la hari ni...


Menapak dalam 3 minit nak ke tempat tunggu bas tu. Sambil menapak tu, mulalah berfikir, Allah berhak tarik balik kurniaan Dia bila-bila masa je. Dulu, aku naik kereta dengan bangganya memintas si pejalan-pejalan kaki. Nah, sekarang aku yang berjalan kaki sambil dipintas oleh pemandu kenderaan.


Tiba-tiba kaki tersepak batu pulak. Aduh..mata pandang mana ni! Huhu..nasiblah tak jatuh terjelepok tepi jalan tu.


Ternampak sebuah teksi lalu, cepat-cepat aku tahan. Dah lama betul aku tak naik teksi. Pemandu teksi tu buka radio Klasik.fm la pulak. Sekali keluar lagu lama yang agak sadis jugak. Tentang seorang perantau yang sendiri melayari hidup. Layan je la pagi-pagi, macam terkena pulak kat diri aku..haha


Sampai di ofis, menapak lagi. Lupa nak bagitau pakcik teksi tu supaya berhenti dekat pintu guard yang dekat dengan bangunan aku. Tiba-tiba kaki terpeleot lagi (ntah aku tak reti nak eja tapi lebih kurang gitu la kot). Ish..sebelum ni tak ada pulak macam ni.


Tapi aku tahu kenapa. Dah la bawa beg berat dengan laptop bagai, pakai pulak high heel. Jalan pun macam nak kontrol ayu..haha..akhirnya sampai di pintu ofis, aku berbisik pada diri sendiri sambil tersenyum.. “jangan dok buat teruk la Julida.....”


--Rindunya pegang PJJ, tambah-tambah kat stereng..huhu

No comments:

Post a Comment